Associazione Siculiana Montreal: "From Roots to Bloom"

In late March, in Montreal, we will elect a new Board of Directors to manage the local Siculiana Association.
The Association is a nonprofit organization incorporated by Canadian articles of constitution, with a national operational outreach.  Already an “adult”, 37 years of age, the Siculiana Association can no longer be renewed by just electing a new Board.  It must go through a metamorphosis from the roots to the flowering, offering a socio-cultural vision, updated by incorporating new opportunities and current needs for the younger generation.

The roots have been formed and have solidified the tree; it is now up to the flowers to bring the fruit, and new seeds.


To accomplish this process, it is important to provide the necessary channels of communication.  This, through the convenience of the media today, in order for younger Siculianesi in Canada and elsewhere to feel closer.

The opportunity to engage in a form of communication that binds the Association and the Siculianesi to their roots in Sicily is also important.  The SiculianaOnLine website has a vast communication network, open and rich in content, which will certainly stimulate nostalgia in some, and adventure in others.  Thanks Paolo for your invaluable cooperation in grouping, highlighting and boosting the presence of migrated Siculianesi through the Sites that you manage.

We must be realistic and not stifle the expression of our young, who are born, educated and engaged in the land that welcomed their parents and their grandparents.  Therefore, an intercommunication section in the English language of the website will satisfy not only the Siculianesi in Canada, but also will give a boost to Siculianesi residents in the United States, and perhaps even to those in Australia.

Please access the Tab “Echoes (from Overseas)” on www.Siculiana.info and share your thoughts!

Versione Italiana


A fine marzo, a Montreal, si eleggerà un nuovo consiglio direttivo per gestire l’Associazione Siculiana in loco.

L’Associazione, è un’incorporazione senza scopo di lucro con atto costitutivo canadese, dunque, con uno sbraccio operativo nazionale. Già “adulta”, con 37 anni di vita, ecco che il rinnovo dell’Associazione Siculiana non si può più limitare ad un nuovo esecutivo, ma ad una metamorfosi che passa dalle radici alla fioritura, offrendo una visione socio-culturale, aggiornata alle nuove opportunità e esigenze della nuova generazione.

Le radici hanno formato, e solidificato l’albero, tocca ora ai fiori di portare il frutto, e il nuovo seme.
Così, è importante predisporre le necessarie aperture di comunicazione. Ciò, con la convenienza dei media di oggi, per dare la dovuta opportunità ai giovani siculianesi in Canada e altrove di sentirsi vicini.

L’opportunità di innestare una forma di comunicazione che legherà l’Associazione e i siculianesi alle loro radici in Sicilia è altresì valida. Il sito Web SiculianaOnLine dispone di un vasto network comunicativo, aperto e ricco di contenuto che certamente stimolerà la nostalgia in certi, e l’avventura in altri. Grazie Paolo per la tua preziosa collaborazione nel raggruppare, evidenziare e valorizzare i siculianesi emigrati attraverso i siti che tu gestisci.

Bisogna essere realisti, e non vogliamo soffocare l’espressione dei nostri giovani, nati, educati e impegnati nella terra che accolse i loro genitori o i loro nonni; perciò, una sezione in ligua inglese sul sito soddisferà non solo i siculianesi in Canada, ma darà una spinta anche ai siculianesi residenti negli Stati Uniti, e forse anche a quelli in Australia.

Siete invitati ad accedere il Tab “Echoes (from Overseas)” su www.Siculiana.info per scambiare opinioni e commenti!


Members of the Renewal Team
92010@itacan.com 
-30-

Commenti